Cum sa comunici eficient in Social Media pentru a avea succes?

Salut, sunt Adrian.

Esti de acord cu mine cand spun ca nu toate companiile de pe social media au succes?
Succesul se datoareaza mai multor variabile, iar una dintre ele este comunicarea adaptata la platforma careia te adresezi.

In acest blog te voi invata cum sa iti adaptezi mesajul in functie de platforma.

Pentru a intelege mai bine cum poti face acest lucru, ti-am pregatit un grafic sub forma de piramida care prezinta platformele de socializare despre care voi vorbi.
Piramida Social Medi
Varful piramidei reprezinta cele mai putine platforme ca numar si in acelasi timp, cea mai scazuta atentie a utilizatorului. Pe masura ce coboram in piramida, numarul platformelor creste si atentia utilizatorului asupra subiectului/temei scade.

Nivelul 1 – Social Media

Exemplu: Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin, Tumblr, Google+, Weibo, Qzone.
Continutul reprezetativ pentru aceste retele sunt imaginile, continut video (trend ascendent), texte scurte. Atentia utilizatorului pe aceste retele este in medie de 7 secunde (Facebook), astfel atunci cand concepem un text/o informatie pentru acest tip de retea, trebuie sa fie scurt.
In aceste retele putem crea brand-awareness, si daca dorim sa avem si un scop comercial, este important sa scoatem utilizatorul de pe aceasta retea si sa il trimitem intr-un mediu unde are atentia doar asupra informatiei tale.
Exemplu: pe blog, magazin online, site de prezentare
Despre strategiile de dezvoltare pentru retelele de socializare (Facebook) vom discuta mai in detaliu in articolele viitoare, iar primul il vei gasi la sfarsitul acestui articol.

Nivelul 2 – Stiri

Exemplu: site-uri de stiri, e-jurnale
Pe aceste platforme informatia este sub forma de:

  • Text
  • Video
  • Audio

Pe acest tip de platforma se trateaza subiecte targetate si se adreseaza probleme. De asemenea, se practica news-jacking, adica stiri reclama.
Exemplu: atunci cand se lanseaza un produs/campanie/punct de lucru, acesta este tratat ca o stire, dar de fapt, in spate, este o reclama. De obicei agentiile de PR apeleaza la acest tip de comunicare.

Nivelul 3 – Passion Connection

Exemplu: Pinterest, Digg, Reddit, StumbleUpon, Del.i.cious
Aceste platforme sunt create pentru:

  • Pasiuni
  • Interese comune
  • Un mediu comun pentru interese comune

Produsul tau trebuie sa fie complementar platformei pentru a avea audienta. Altfel, vei investi energie in aceasta platforma, fara rezultate.

Nivelul 4 – Video Connection

Exemplu: YouTube, Vine (a fost in voga), Vimeo
Mediul de comunicare pentru acest tip de platforma este video.
Avantajele continuturilor video:

  • Studiile arata ca utilizatorii prefera sa distribuie continuturile video in defavoarea textelor
  • Videourile au puterea de a angrena utilizatorii intr-un mod in care textul nu poate
  • Informatia este mai usor de procesat
  • Datorita dinamicii, capteaza atentia utilizatorului pe o perioada mai lunga de timp
  • Faciliteaza memorarea informatiei deoarece exista o continuitate vizuala care penetreaza mai usor memoria

Video-ul este forma agreata de cei mai multi ultilizatori pentru a se informa, si nu prin coincidenta YouTube este al doilea cel mai mare motor de cautare din lume (ca marime).

Nivelul 5 – Blog, E-newsletter

Exemplu: blogs, v-blogs
Caracteristica acestor tipuri de platforma este ca subiectele sunt dezbatute in detaliu. Aici, atentia utilizatorului este foarte mare si toata atentia este centrata doar pe informatia pe care tu o furnizezi. Tot aici, ai sansa sa influentezi utilizatorii prin tehnici de persuasiune si prin calitatea informatiei pe care o furnizezi.
Ca sa intelegi ca blogurile sunt importante pentru mediul tau de business, in lume sunt peste 18 mil. de bloguri ce trateaza diferite subiecte, putem spune chiar toate subiectele.Si daca nu iti este de ajuns, sa stii ca 77% din utilizatorii de pe internet citesc cel putin un blog pe luna.

Tendinta actuala in strategiile de marketing este folosirea content marketing-ului.

Ce urmareste acesta?

Acesta urmareste folosirea unui continut relevant, educational si de calitate, cu scopul de a converti prospectul intr-un client si clientul intr-un client fidel.
Acest blog pe care il citesti acum este creat sa iti aduca tie valoare.

Nivelul 6 – Virtual Comunities

Exemplu: grupuri, forumuri, buletin boards
Pe aceste tipuri de platforme, informatia este foarte segmentata si trateaza subiecte importante pentru utilizatorii ce le acceseaza, iar discutiile sunt orizontale si extrem de focusate.
Continutul acestor tipuri de platforma este creat de membri. Valoarea unui grup, forum, buletin board este data de gradul de implicare al membrilor si calitatea acestora. Se trateaza subiecte de interes de la grupuri de mame tinere, pana la fizica cuantica.

Ca sa intelegeti mai bine, vom structura comportamentul utilizatorului atunci cand acesta acceseaza o platforma de nivel 1 versurs o platforma de nivel 6.

Obiectiv:
Social networks- legaturi si conversatii
Virtual comunities- au o misiune de indeplinit

 

Creatori
Social networks- antreprenori
Virtual comunities- indivizi

 

Natura conversatiei
Social networks- superficiala, vasta
Virtual comunities- focusata, in detaliu

 

Marime/numar
Social networks- sunt mari, dar putine
Virtual comunities- sunt mici, dar multe

 

Inregistrare
Social networks- pentru a te conecta
Virtual comunities- pentru a controla (membrii se asigura ca doar utilizatorii eligibili au acces in grupul lor)

 

Management
Social networks- companie/antreprenor
Virtual comunities- membri

 

Concluzii
Acum ca stii cum sa iti structurezi informatia pentru prospectii/clientii tai in functie de nivelul la care ii gasesti, este de fdatoria ta sa analizezi unde sunt acestia pozitionati in piramida.
Asa cum ti-am promis mai sus, aici poti sa citesti articolul despre Facebook marketing



Cred ca de acum inainte nu vei mai irosi energie pe un social media care nu este atat de relevant pentru tine.

M-as bucura sa-mi scrii mai jos ce subiecte doresti sa abordam in articolele viitoare.

 

Iti multumesc!

Eu sunt Adrian si am creat acest articol pentru TINE!