De ce Facebook marketing este crucial pentru dezvoltarea business-ului tau?

Salut, sunt Adrian.


In primul rand, te inteleg daca esti sceptic cand vine vorba de Facebook marketing.

Facebook Marketing
Este si normal sa fii sceptic din moment ce exista un haos total pe piata romaneasca in aceasta industrie.

Orice individ X care stie sa puna un Ad (in cazul fericit) se autointituleaza “facebook marketer”, iti cere 100 euro pe luna si iti arunca pe pagina 10-15 posturi. Aceasta abordare se dovedeste a fi ineficienta, aproape de  fiecare data. Este si normal sa fie asa, cand designerii sunt “marketeri” doar pentru ca pe Facebook se pun poze, iar ei stiu sa le faca.

Iti promit ca imediat ce vei termina de citit acest articol iti vei schimba perspectiva si vei lua in considerare aceasta posibilitate pentru a-ti creste business-ul.


Voi incerca sa fac totul cat mai relevant pentru tine, asadar  iti voi explica cum se executa o campanie de Facebook (vei intelege de ce restul esueaza), iar mai apoi iti voi oferi o statistica nationala pe care o voi pune in perspectiva astfel incat sa vezi imaginea de ansamblu.


Care sunt primii pasi cand vrei sa faci Facebook Marketing?

Ei bine, totul incepe cu mult inainte de a implementa ceva pe Facebook. In primul rand, avem nevoie de cateva raspunsuri la intrebarile urmatoare:

  • Cine sunt clientii mei?
  • Ce date demografice au? (varsta, loc de munca, studii. etc)
  • Ce interese au?
  • Oare ce ganduri le trec prin minte cand aleg sa cumpere serviciul/produsul meu?
  • De ce aleg sa cumpere produsul/serviciul meu?
  • De ce au nevoie de el?
  • De ce si-l doresc?
  • Care este salariul mediu pe care acestia il au?/Cat isi permit sa investeasca companiile cu care eu vreau sa lucrez sa investeasca?
  • Cum ma raportez la toate aceste lucruri?
  • Etc.


Dupa ce vei raspunde in detaliu la toate aceste intrebari, vei incepe sa iti creezi imaginea brand-ului astfel incat oamenii sa fie cat mai receptivi la mesajul pe care acesta il transmite.

Vinzi legume si fructe?

Brandul tau trebuie sa lupte pentru viata, sanatate, alimentatie etc.

Vinzi biciclete?

Brandul tau trebuie sa lupte impotriva monotoniei, trebuie sa lupte pentru aventura, senzatii etc.


Trebuie sa iti creezi o imagine si un mesaj care sa coincida cu cel al potentialilor tai clienti. Nu are niciun rost sa incerci sa ii vinzi un Hummer unui ecologist. Nu vei avea nicio sansa. Ar fi indicat sa ii vinzi un Tesla. Chiar daca este de 3 ori mai scump, il va prefera pe acela. De fapt, sunt sigur ca nu doreste Hummer-ul nici gratis. Eventual sa il vanda… sau poate si acolo ar avea remuscari.

Acum, dupa ce ai facut toate aceste lucruri, hai sa trecem mai departe.

 

Ce implica o campanie de Facebook marketing?

 

In primul rand, trebuie sa se stabileasca o strategie. Strategia reprezinta punctul in care VREI sa ajungi si DE CE vrei sa ajungi acolo. Exista 2 tipuri de strategii: strategii pe termen scurt si strategii pe termen lung.

De exemplu, daca facem o strategie pentru un an, stim si ce va urma in al doilea an daca vom reusi sa ajungem acolo unde ne-am propus, si asa mai departe.

 

In al doilea rand, trebuie sa vedem cum atingem acel punct strategic. Aici intervin TACTICILE. Acestea ne spun exact CE, CUM si CAND facem pentru a ajunge acolo.

 

De exemplu: Una dintre tactici ar fi sa interactionam cu un numar X de oameni in prima luna, pentru ca mai apoi sa ii intrebam daca ii putem ajuta cu Y. Ce trebuie sa facem pentru a ajunge acolo? Trebuie sa punem 4-5 posturi in care sa creem awareness (de exemplu). Pe urma, CUM facem trecerea de la awareness la actiune? Cand este momentul cel mai propice sa o facem?

Acestea sunt tacticile care odata stabilite trebuie implementate, iar imediat dupa implementare, de cele mai multe ori exista anumite rationamente imperfecte care sunt sesizate in contact cu realitatea. In acel moment trebuie sa se faca ajustari imediate pentru a remedia si a maximiza situatia.

 

Aceste lucruri abia zgarie suprafata. Pentru a avea succes in social media, sunt necesare o multime de alte lucruri. Intr-adevar, a stabili o strategie si anumite tactici nu este cel mai usor lucru din lume, dar dupa aceea urmeaza o multime de alte aspecte care complica putin lucrurile.

Va voi vorbi despre acestea in articolele viitoare, acum hai sa vedem daca are rost sa integrezi Facebook marketing in planul tau de business de anul acesta.

Oare iti gasesti clientii pe Facebook?


Statisticile ne arata ca in 2016 aveam 7.39 milioane de romani activi pe Facebook. 7.39 MILIOANE.

Din punctul meu de vedere oricine ar fi clientu tau, il poti targeta pe Facebook.

Daca ai o strategie buna, tactici bine gandite, bine implementate, targetate corect, manageriate corect si maximizate, business-ul tau va cunoaste o crestere imensa intr-un an de zile.

In schimb daca alegi sa ii dai 100 de euro unui amator care sustine “Eu fac Facebook marketing” pentru a exista si tu pe Facebook… nu prevad un viitor prea stralucit al acelui cont.

Pentru un singur cont ai nevoie de cativa specialisti in diferite arii ale marketing-ului, iar acestia isi vor pierde cu totii ore intregi pe saptamana pentru acel cont. Cu 100 de euro, nu reusesc sa isi plateasca masa de pranz pentru o saptamana. Asadar, gandeste-te de 2 ori inainte de a arunca banii pe fereastra.

Nu incerc sa te demoralizez spunandu-ti asta. Incerc sa evidentiez faptul ca SE POATE, dar nu facand o treaba de amatori!

Asadar, daca vrei sa faci ceva in privinta aceasta, cauta acum o agentie serioasa care sa te ajute.

Nu incerc sa iti sugerez sa vii la noi, daca as fi vrut asta ti-as fi creat cu totul si cu totul alt content. Acesta dupa cum vezi, este creat pentru tine, pentru a te ajuta sa constientizezi in ce piata activezi si trend-urile ei actuale.

Ba chiar mai mult, daca hotarasti  sa faci singur aceste lucruri, in urmatoarele articole voi intra mult mai in detaliu pe subiectul Facebook marketing si te voi invata diferite aspecte ale acestuia.
Eu sunt Adrian si am creat acest articol pentru TINE!


PS: Daca vrei sa analizezi si alte canale de social media, poti sa faci asta intrand pe acest blog.